Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-19, 22:42
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Kalymnos Stad m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av larvih Visa inlägg
Ved afrejse fra København skal man møde på flyvepladsen klokken 5 – 6 om morgenen, og ved hjemrejse kommer bussen til hotellet klokken 5:30 – 6:30 om morgenen.

Samme horrible rejsetider til mange andre øer.

Det er aldeles forfærdeligt og dagene inden er et mareridt/mardröm!

Nu ser jeg imidlertid, at rejsetidspunkter til Kalymnos er langt mere humane:

Afrejse fra København sidst på eftermiddagen...

Hjemrejse fra Kalymnos om aftenen...
Vi är jätteglada när vi får tidig utresa och tidig hemresa. Nästa tur för oss blir med avgång från Landvetter kl 07.40 i september till Karpathos. Blir till att kliva upp tidigt för 28 mil bilresa från Kristianstad. Men det gör vi gärna. Toppen att komma fram till Karpathos redan vid lunchtid. Flyget hem är också perfekt, lyfter vid lunchtid så vi är hemma till kvällen.

Tänk så bra det är att vi är lite olika. Någon tycker det är bra med tidiga flygtider, andra gillar sena. Så knepigt det hade varit om alla ville flyga samtidigt. På det här sättet kan alla bli nöjda och glada.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalta99 Visa inlägg
Hej,
Sjäv skulle jag ALDRIG välja att bo i Pothia! Det är Myrties som gäller... Var inte rädd för att välja någon av turistorterna! Det känns som att komma hem... :-) Pothia är för mig ett myller av trafik, och ljud(!), trevligt att besöka en dag, men sedan är man nöjd...

/Eva
Citat:
Ursprungligen postat av larvih Visa inlägg
Præcis det. Hjemme = ingen lyd, ingen trafik og intet mylder.

Derfor forestiller jeg mig, at Pothia er det rigtige sted med masser af liv.
Samma sak med boendet. Tänk så olika vi är. Det är ju jättebra. Vi vill nog ha det lite blandat. Får lite "lappsjuka" (?) om det blir för tyst.

Men det som var den riktiga aha-upplevelsen för mig i den här tråden var att upptäcka att det finns de som väljer resmål utifrån flygtiderna. Häftigt!!! I det här fallet tror jag det leder till något bra. Jag kan också tänka mig att besöka Kalymnos, även om jag tycker att det är gräsligt med utresa, och framför allt hemresa, som går på kvällen.

Mats
Svara med citat