Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-19, 11:21
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Sv: Underbart resebrev

Håller med er om att man behöver en mer specifik beskrivning av en plats för att förstå om det är en plats där man skulle kunna trivas, alla upplevelser är ju subjektiva. Och därför tänker jag försöka förklara vad jag menar med att Sifnos har "allt". Några riktigt stora byar har Sifnos förstås inte, men det finns platser där det är lite mer liv och rörelse, t ex Appolonia där jag bodde och Kamares, dvs "hamnstaden". Så man måste inte bo i Vathy eller Faros utan kan nöja sig med utflykter dit.

Det som är positivt med Sifnos enligt mig är bl a det stora lugnet som finns där (trots viss turism). Det är svårt att sätta fingret på vad det är som gör det, men det vilar ett avslappnat lugn över hela ön som är väldigt avkopplande och som gör att man njuter extra av vistelsen där.

Sifnos har dessutom en fin natur med en rad trevliga vandringsleder. Sevärda platser finns det också, bl a Kastro, Chrissopigi, Agios Andreas, mm. Ett bra utbud av olika typer av stränder bjuder ön också på, vare sig man vill ha snorkling, sandstrand, långgrunt eller inte långgrunt, osv.
Att ön inte är så stor och har utmärkta bussförbindelser gör det ännu lättare att uppleva denna lilla pärla!

Smultron
Svara med citat