Visa ett inlägg
  #14  
Gammal 2011-06-18, 08:54
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Underbart resebrev

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg

Det ligger nära något jag kom på när jag var där nu: jag kan inte längre säga vilken som är min favoritö. Väldigt många har blivit favoriter - fast på olika sätt.

Jag tänker på det som att jag har ett rum omkring mig som jag flyttar med mig till Grekland. Det rummet innehåller de upplevelser och de känslor som är möjliga att uppleva i det där paradiset. Och i det rummet utövar jag sedan Mitt Grekland allt vad jag orkar, oavsett var jag är.

Sedan passar kanske det där rummet olika bra på olika öar... På Sifnos passade det väldigt bra, både i år och förra året.
En bra beskrivning av hur du skapar ditt Grekland. Jag har också flera favoritöar där det är lite olika saker som tilltalar mig. Jag vet vad jag vill ha och vad jag inte vill ha. Dock finns det alltid en längtan till att se något nytt med den speciella kick som det kan ge.

Av andras beskrivningar skaffar jag mig en bild av olika resmål och den är min egen och kanske liknar den inte ens skribentens. Bra när människor skriver vad de gillar då ser man lättare om deras favorit skulle kunna falla en i smaken. Ungefär som när man läser om blommor eller ser sina kära krukväxter i deras rätta miljö då vet man vad blomman vill ha.

Har njutit av dina bilder igen med datorn och tekoppen framför mig.

Eva
Svara med citat