Jag läste just om hela kedjan och det finns verkligen en stor skillnad mellan kvinnliga och manliga inlägg

, så grovt sagt. Diskussionen började fridfullt och sakligt, men nu förstår jag nog inte alls dessa ”diskussioner”. Varför blir vi SÅ hemskt irriterade om nån ger aktuella länkar till olika artiklar eller nyheter i tidningar. Åtminstone jag läser dem gärna då jag inte orkar att söka efter dem själv. Även om han/hon kanske är lite för upphetsad beträffande situationen i Grekland, vad är vi egentligen rädda för? Fruktar vi, att vi trivs på något sätt sämre i vårt drömland, om vi hör att landet har visat som en opålitlig kompis, när vi hör några tråkiga fakta.
Jag har varit grekofil kanske längre än de flesta här (över trettio år) och är mycket intresserad av det grekiska samhället och historia och vill lära mig att känna landet djupare, i synnerhet då jag har länge drömt om att stanna där längre tider om året. Landet har många tråkiga nackdelar, men jag har älskat det, älskar nu, om än med berättigad ångest och är säker på att jag ska älska också i framtiden, hurdan som helst den ska nu bli. Men jag vill inte vandra där nuförtiden med rosiga glasögon på huvudet såsom för trettio år sen!
Vi får faktiskt resa till Grekland på gott humör och samvete och njuta av allt härligt där

men kanske ska vi lyssna lite noggrannare på grekiska människor och deras åsikter i denna situation och försöka dra slutsatser själva och fundera om ALLA deras åsikter och beskyllningar är berättigade. Jag medger ärligt att jag inte förstår dessa ekonomiska funderingar, som också experterna har olika åsikt om.
Jag själv ska vänta ända till hösten, men bara av personliga skäl, inte på grund av situationen där.