Ämne: Mygg
Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-16, 21:35
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Mygg

[quote=Aase;243234]
Har någon något tips på någon dunderkur som jag inte provat??
Åse[/quote

Hadde håpet at du ville få tips om en dunderkur her. Har samme problem. De siste årene bedre fordi jeg følger nokså slavisk min egen resept.
Som er eks. Autan stick, smøres på før flyet lander. Alltid myggmaskin når jeg er ute av rommet, alltid AC om natten, ingen åpne vinduer. Før jeg legger meg; på med AC og Autan rundt vinduene og døren. Rundt sengen (!). På taverna; diskret smøring av undersiden av bordet. Mindre diskret; meg selv. Autan er min greske parfyme. Selvsagt allergitabletter i vesken. Alltid. Og adrenalinpenn, fås på resept hos legen. Det siste kjennes trygt om man reiser alene, vil gå til mindre kjente strender eller ta et kveldsbad alene - slippe å tenke på 'kanskje'-situasjoner.

Etter noen allergisjokk (ikke veldig mange) siden 12-13 årsalderen, det kommer s å fort og går rett i luftveiene i løpet av minutter, er jeg svært nøye med all denne forebyggingen. Kjekt å ha en rutine, slippe å få hele ferien ødelagt. Noen ganger har jeg trodd at ting har blitt bedre, og slurvet. Myggproblemet er minimalt hjemme, sammenlignet med områdene rundt Middelhavet.
Svara med citat