Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-16, 01:09
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Ekonomisk kris i Grekland

Jag bodde i Göteborg under de påtalade oroligheterna och oroade mig dagligen för mig och mina barns säkerhet. Nu bor jag i en liten by utanför Chania, jobbar hårt och länge i Platanias och varken hör eller ser oroligheter annat än på TV - och då från Aten eller som idag från Heraklion. Idag tillfångatog fredliga demonstranter i Heraklion en hjälmbepansrad stenkastare och avtog honom hans ID - av ID-kortet framkom att han tillhör grekiska motsvarigheten till SÄPO... Vem, eller vilka, försöker nu framkalla oroligheter i regeringens namn?! Jag är fortfarande inte orolig vare sig för mitt liv eller för min framtid här. Jag oroade mig inte heller för tidigare förbipasserande kometer under mina år i Sverige - eller profetior av Nostradamus. Jag drar mina strån till stacken, betalar min hyra i tid och mina skatter då det krävs av mig, ler mot mina rara turister och uppskattar att de fortsätter ge mig jobb i butiken. Solens närvaro eller frånvaro oroar mig mer. Inne i Chania förekommer stillsamma demonstrationer vid Agora/Saluhallen/Closed Market och än så länge har inga skinheads stört friden. Jag fortsätter alltså njuta av mitt liv här i Chania och kommer så göra vad som än händer. Har man tagit Fan i båten får man ro honom i land, och jag är trots allt hellre fattig här än i Sverige.

//Kikh, som fortfarande har pengar innestående på sitt bankkonto

Senast redigerad av Kikh den 2011-06-16 klockan 01:15.