Sv: Paleochora - Sougia
Hei!
Jeg har vært i Sougia mange ganger de siste årene, sist for et par uker siden. Jeg vil absolutt anbefale et opphold i denne lille turistbyen. Byen har en sjelden god atmosfære med både greske og utenlandske besøkende. Her vil du også treffe mange andre vandrere.
Det er ikke så mye å ta seg til i Sougia annet enn å bade eller å sitte på en strandkafe og slappe av. Eller du kan gå dagsturer i området, enten til/fra Paleochora, Agia Irinikløften eller til Tripiti. Og skal du til Omalos, er det flott å vandre fra Sougia, evt. Epanohorievt. Agia Irini, slik som Fysimera anbefaler.
Vær oppmerksom på at det kan være dårlig bussforbindelse fra Sougia til Omalos. Da jeg nettopp var der, gikk det kun buss på onsdager, men det kan fort endre seg. Tilsvarende er det dårlig fergeforbindelse i Sougia i år, da den ene av to ferger som trafikkerer sørkysten har havarert.
Det er mange gode boalternativer i Sougia, både billig og dyrt. Bortsett fra juli og august, behøver du strengt tatt ikke å forhåndsreservere rom. Velger du å bo et par hundre meter fra stranden, kan jeg anbefale Aretousa, som har flotte rom og veldig gode senger, en sjeldenhet i Hellas. Rom bestilles i peripetoren (kiosken) på strandpromenaden. På stranden kan jeg anbefale Lotos, som har fine rom med nydelig havutsikt. Rom ordnes hos Roxanna på bakeriutsalget.
Det er også flere koselige tavernaer i Sougia.
Turistsesongen i Sougia varer ut oktober. Lykke til - og god tur!
Senast redigerad av Ninette den 2011-06-15 klockan 22:37.
|