Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-14, 10:15
svenberg svenberg är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011
Standard Sv: aegean blue vacations

Jag har nu varit i kontakt med Konsument Europa, och de säger att jag har rätt att ångra avtalet. Ångerrätten ska gälla i 14 dagar (om det är enbart för Grekland detta antalet dagar är vet jag dock inte) enligt artikel 6 i direktiv 2008/122/EG. Helst ska man ringa, maila och skicka brev för att genom så många kanaler som möjligt visa att avtalet ska hävas - brev ska även skickas och rekommenderat är bra för att få reda på att det tagits emot av mottagaren. Spara kopior på allt som skickas till dom som framtidia referenser i eventuella tvister. Detta är tips från Konsument Europa.

Har nu pratat med "min kontaktperson" på Aegean Blue Vacations som säger att jag inte kan hävda köpet, eftersom jag skrivit på ett bindande avtal. Jag sa då att jag enligt artikel 6 i det nya direktivet och enligt grekisk lagstiftning har 14 dagars ångerrätt, då blev hon lite skakis och bad om att få återkomma.

Så nu sitter jag och väntar på ett samtal från Aegean med mer bortförklaringar till varför jag inte kan häva köpet, men enligt lag har jag rätt att häva. Eftersom jag inte blev informerad om att det är 14 dagars ångerrätt så är det dessutom ytterligare 3 månaders ångerrätt.

Hoppas detta hjälper någon, jag postar nytt inlägg så snart hört från Aegean igen.
Svara med citat