Jag säger samma...sammanlagt 4,5 veckor fördelat på tre resor till Grekland i år, så lite bidrar man ju med. Atenresan i december kommer att bli intressant och demonstrationer är vi inte rädda för, man kan hålla sig från de stråk där de går fram. Däremot är jag lite orolig att det är mycket förstört, nedbränt och nerklottrat bland husen. Det är så deprimerande att se en av sina älsklingsstäder förstöras.
2008 i februari då vi var i Aten hamnade vi dock mitt i en stor demonstration precis då vi var på väg till Metropolis för att handla. Vi blev snabbt instängda i affären som stängdes och låstes medan demonstranterna drog förbi. Jalusierna drogs ner för att skydda fönstren.
Vi handlade i lugn och ro och GISSA om det blev mycket

.
Jag tror den demonstrationen gällde studiemedel eller något sådant. Där fanns givetvis "anarkister" med som bara gick i tåget för att förstöra.
Men visst har man en liten klump i magen och tänker på alla som lever i Grekland nu och helt oförskyllt i de stora ekonomiska sammanhangen får lida för ledarnas oförmåga och korrumption.
Jag kan ju inte påverka situationen på annat sätt än att åka igen och igen till "min" ö och gynna turistnäringen där....
Lissi - drygt 90 dagar från Tinos