Citat:
Ursprungligen postat av Seukel
Ingen vet ... det har Du rätt i, men skall folk alltså ge sig iväg till Grekland och tro att allt är som vanligt, utan att tänka efter? Ganska oansvarigt och blåögt. Särskilt de som reser med små barn borde fundera noga på vad de möjligen utsätter sig för. Erfarenheterna från förra året med askmoln och strandsatta och förtvivlade svenskar här och var förskräcker. Att fastna i dagar på flygplatser med över 30 graders hetta, är inte trevligt, särskilt om flaskvattnet fort tar slut.
Och en statsbankrutt i "kotrollerade former" finns knappast. Finansexperterna och Tyslands finansminister varnar för en grekisk bankrutt just som en okontrollerbar process. Särskilt med tanke på vad Greklands ganska oregerbara och oförutsebara befolkning kan drivas till (plundringar, upplopp, gatustrider ...)
|
Får jag föreslå - om igen - att du stannar var du nu hör hemma om nu läget i Grekland oroar dig. Om bristen på flaskvatten, i ett gästfritt land med rent drickbart kranvatten, är ditt största bekymmer föreslår jag All Inclusive i Turkiet istället.
Om man med eftertryck vill citera tidigare inlägg kan man väl åtmistone lägga sig vinn om att stava rätt och se till fakta i första hand. Kreta, Rhodos och de mindre öarna har inte varit utsatta för vare sig plundringar, upplopp eller gatustrider ens under de tidigare årens oroligheter. Det närmaste vi kommit dylikt i Chania var när besökande ungdomar från ATEN våldförde sig på våra soptunnor efter en omtalad dödsskjutniga av en 16-åring i Aten. Det small och brann runt knutarna på mitt hyreshus, men bara butiksägarna var oroade... Ytterst få av Greklands turiste hamnar mitt i smeten bland oroade arbetslösa greker och invandrare och som tidigare - och senare - inlägg påpekar så kommer inte en eventuell katastrof att slå till med omedelbar verkan.
//Kikh, som f ö tycker att dina inlägg börjar te sig som rent löjliga...