Visa ett inlägg
  #28  
Gammal 2011-06-12, 23:41
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Fungerar bankomaterna fortfarande?

Citat:
Ursprungligen postat av Gita Visa inlägg
Amen! Bra skrivet!

Is i magen, fötterna på jorden och realistisk syn på omvärlden, utan fradga i munnen...
Tack Gita, och andra förståndiga! Om vi som faktiskt bor i Grekland, och innehar mer eller mindre välfyllda bankkonton i Grekiska banker, inte oroar ihjäl oss varför ska då veckovis besökande turister göra det? Eller ännu underligare - personer som inte tycks ha en tanke på att besöka Grekland överhuvud taget... Jag bor mitt ibland grekerna, och de största bekymren nu är hur det ska gå med regeringen, med turismen, med hoten om fryst A-kassa i vinter när den behövs och eventuellt hur priserna på el kommer att utvecklas. Det finns självklart näringsidkare som oroar sig vidare och större, precis som gamla farmödrar som oroar sig för allt. Skalan går från noll till 100 i samma omfattning som i övriga länder. Vi oroar oss mest över vår egna privata situation och oförmågan att styra över den. Själv ger jag blanka fan i att oroa mig alls. Har jag bestämt mig för att bo här får jag ta det onda med det goda.

//Kikh