Sv: Fungerar bankomaterna fortfarande?
Hej Riitta,
den slutsatsen har jag också dragit. Euros kommer naturligtvis ha ett värde även om eller kanske just när landet ev går i putten. Och det kanske en bra bit efter den 28:e.
Jag och min fru skall själv åka till Chania (inte charter) den 22 juni och stanna tills mitten av juli. dessutom skall min dotter och hennes små flickor komma och stanna med oss i Sougia.
Men ... törs vi? Precis som Peter skriver är det ju inte en fråga om vad som händer med Sverige om Grekland går bankrutt (inte mycket alls på kort sikt, det håller jag med om) utan vad som händer om man är i landet då. Alla som känner grekerna vet att det kommer att bli hysteriskt om pengarna i bankerna tar slut. Business as usual kommer knappast att bli.
Eller är det verkligen någon som tror att allt flyter på som vanligt om Papandreou misslyckas den 28:e? Om inte sparplanerna går igenom kan inte IMF/EU skicka nästa utbetalningen. Den saken är ganska säker.
Alltså, hade vi vetat i april det vi vet nu hade vi nog inte planerat för Grekland detta år.
|