Javisst är dom alla bilfärgor. Man kan ta färjan antingen från Keramoti på fastlandet (40 km från Kavala österut) till Limenas (Thassos stad) eller från Kavala till Skala Prinou (ca 17 km till Limenas).
Bilfärjan från Keramoti till Limenas (ca 30-40 min) går 16-18 gånger om dagen, varje 45 min, kostar ca 3,20/1,60 € pers, bil ca 16,50€.
Bilfärjan från Kavala till Skala Prinou (90 min) går bara 4 gånger, 9.00, 14.00, 16.15 och 19.30 (jag är inte säker på tidtabellen i dag, så det lönar sig att försäkra sig!).
5/3,20 € pers
bil (mindre än 4,25m) 20€
Hoppas att priserna gäller, dom var i alla fall de sista jag hittade. Ni har säkert också googlat info.
TREVLIG RESA!
Citat:
Ursprungligen postat av Anne-Maj
Hej igen!
Tack för era svar. Vi kommer att boka en bil innan vi åker så att vi har den när vi kommer till Thessaloniki och troligen åka direkt upp till Kavala och ta färjan över till Thassos. Det verkar ju vara bilfärja, så det bör väl funka att ta bilen med sig?
Monika, jag tittade på Mary Ann på nätet och det såg jättefint ut. Vad kostar det att bo där per natt? Det verkar inte vara direkt vid havet, men ändå så att man ser havet va?
/ Anne-Maj
|