Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-02, 10:37
Fjonks avatar
Fjonk Fjonk är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Börjar närma sig.......... Lite frågor!

Då ska vi se

Lindos är underbart vackert på kvällen. Butiker och restauranger är öppna så länge det är liv och rörelse. Vi brukar äta på en restaurang på taket som är riktigt bra, kommer inte ihåg vad den heter men den ligger om man går in i Lindos förbi åsnetaxisarna och direkt till höger och sen till höger igen. Med brun träportal och dörr som ser trist ut men riktigt bra mat och trevlig personal. Vi åker nu på söndag om jag hinner innan ni åker ska jag ta reda på vad den heter och återkomma!

Gamla stan är relativt stor och torget ligger långt ner på den 'stora gatan', ni hittar det säkert. Bussen stannar nära! Jag skulle inte åka taxi med ett litet barn i knäet på Rhodos.

Badskor är bra på västkusten, på östkusten endast för att inte bränna sig i den heta sanden. Badskor finns överallt i stort sett men jag vet inte vad de kostar.

Man kan ligga på stranden, stolar brukar kosta runt 3€ styck (kanske 4€ i år). Mataffären ligger nära Flora men om det är precis mitt över är jag osäker på, likaså gångvägen.

Ni får inte missa; Prasonissi, Filerimos, Kalithea Springs, lilla tåget i Rhodos stad och Embonas.
Ni bör missa; Jason N1, ta en drink på torget i Old Town, göra rastaflätor om ni har döttrar, tivolit i Faliraki!

Trevlig resa
Svara med citat