Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-20, 07:07
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Kefalonia i Maj

Att få tag i boende på Kefalonia är inte så svårt då det finns många hotell som inte har resebolag. Vad jag kan lista ut så hamnar man nog ofta i Skala om resan är ospec. då Skala är rätt långt bort från alla andra aktiviteter så för mig är det inget drömläge. Lassi och Argostoli är att föredra. Kontanter behöver man inte ha med från Sverige då det finns många utagningautomater och då främst i Argostoli. Bussar är inte så vanliga på Kefalonia med det finns och turerna är mycket begränsade. Från och till Skala så finns bussar då främst dagtid och inte många turer per dyngn, kvällstid har jag inte set några bussar därför är ett eget fordon värdefullt. Att ha ett fordon på ön är mycket värt då ön är stor och det finns mycket att besöka och begrunda. Fyrhjulingar är inte så vanliga på Kefalonia men det finns. Att köra fordon på ön är inget svårt då trafiken är väldigt liten utanför Argostoli. Att beräkna hur mycket slantar som går åt beror på en själv och vanor med beräkna 5 till 8 tusen kronor per vecka och par.

PANAKAKIS
Svara med citat