Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
...Fast jag, som flyttat 4 ggr de senaste 10 åren, verkligen storröjt bland saker i samband med flyttarna och gett bort massor till barnen och Röda korset så kan jag bli bestört över hur himla mycket onödiga prylar vi har!...
|
Tack så hemskt mycket Lissi, Gunilla och alla andra som läser och orkar vänta när tid och ord tryter - Utan er skulle vi ju inte skriva alls! Ni ger oss ork, eller en spark i baken, att fortsätta rapportera.
För att förklara mitt valda citat Lissi. Det är snart exakt fyra år sedan jag sålde nästan allt och flyttade. Under ett och ett halvt år sov vi på madrasser direkt på golven, åt på plasttallrikar och önskade oss ett kylskåp - Nu har jag minst dubbelt upp av det mesta... Jag hamstrar prylar, efter vänner och mitt Pyre som drog till USA, för att de alltid kommer till pass förr eller senar. Jag fick/får mycket hjälp av vänner, bekanta och Kalimeraner i starten, och hoppas kunna återgälda efter "Pay Forward-metoden". Gunilla behövde en gång en TV-bänk som inte jag ville ha, den bor nu hos Yvonne. Några svenska bekanta har fått ta del av osthyvlar, strykjärn, potatisskalare och microugnar. Otaliga matserviser har bytt ägare och trots det är skåpen fyllda till bristningsgränsen. Dagen kommer när jag, som planerat, bara har det allra gottaste själv - men tills dess fortsätter jag spara och dela ut till behövande
//Kikh