Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-06, 10:46
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Väderrapport 2011

Min meterologiska klocka klocka går rätt och morgonen pörjade med ett skyfall. Trots det håller vi ca +23 och det är vindstilla. Regnet höll upp efter bara några minuter men molnen håller sig kvar över Chania - Nåväl, i nordvästlig riktning skymtar solen fram ibland och meteo.gr lovar solig och varm lördag.

Eftersom morgonjobbet blev inställt hann jag istället med att ta J.D på en "volta" i olivlunden. Idag var det bara grannens lilla hittehund, som följde efter mig från Nea Chora en natt, som ville följa med. Han är för tillfället trebent, förmodligen efter ett sammanstötande med något stort av plåt. Vi tog det lugnt och nosande var tillåtet. Döm om min förvåning när unge J.D nosade upp ett känt konstverk!

Gissa vilket!

Något som däremor går fel är min valpologiska klocka. De nu 3,5 dagar gamla valparna, 5 damer och 2 herra, har inga som helst planer på att öppna ögonen än. Allt de tänker på är sömn och mat. Mamma Cindy tog chansen att komma ifrån en stund medans jag valpvaktade de små, men efter en stunds "hönsrally" drog hon sig motvilligt tillbaka till plikterna. Faderskapet visar inget som helst intresse för valparna, han var mer lockad av det färska gräs jag plockat till Cindy. Som ensam barnuppfostrare lider jag en aning med Cindy, men J.D visar inga tecken på mognad.

Jag undviker att röra valparna än på ett tag, men jag fick lov att fotografera dem från ovan.

Varsågoda!

De är sin far upp i dagen, till min sambos förtret. Nåväl, vi hinner väl med
ett par renrasiga valpar också - Nu när Cindy fått kläm på hur man gör.

Nu blir det en portion Briam till lunch, sen kallar fabriksklockan till arbete.

//Kikh
Svara med citat