Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-29, 23:48
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Väderrapport 2011

Citat:
Ursprungligen postat av lugnagatan Visa inlägg
Jag förstår , det var i torsdags morse, det här, då regnade det också och åskade här i Chania, och det var flera strömavbrott. Platanias låter väldigt spännande. - Men du är ju sömmerska i grund och botten , är det inte det du helst vill syssla med ?!

Idag fredag var en väldigt fin dag, då jag kunde hänga ut tvätt på tork, och det blev en långvandring - nästan ända till Kato Galatos. Det drar mycket åt det hållet
Det bidde inget regn här heller och Malin fick ett strålande soligt avslut på årets första Kretasemester. Även vi hängde tvätt, men jag hängde nog mest i soffan annars - en bieffekt av nattsuddande och rödtjut...

Under gårdagsnatten var även Platanias drabbat av strömavbrott, alltid lika effektfulla. På en hundra meters raksträcka har vissa el men andra inte, även om husen råkar ligga vägg i vägg. På RockHouse löste de problemet med levande ljus, gratis popcorn och en kilometerlång elkabel kopplad till en bensindriven generator i källaren. Alla sätt är bra utom de dåliga.

Jobba som sömmerska tänker jag inte, man ska inte förstöra en inkomstbringande och trevlig hobby - eller en, för tillfället, väl fungerande rygg och bakdel. Det sägs i och för sig att sömmerskorna här är de första att bli rika - HUR övergår mitt förstånd, eftersom de syr som blinda femåringar - men jag har inte bråttom.

Nu har har vädergubbarna spått oss en kall men klar lördag och en närmare trettiogradig söndag. Jag lovar regn och drivis, så får vi kanske något mitt emellan.

//Kikh

P.s. Att det "drar" i Galatas beror på det höga och öppna läget D.s.
Svara med citat