Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-29, 08:10
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Snabbdagbok Aprilresan 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Vadå snö vi har haft strålande sol i flera veckor nu även om det är lite svalare nu än under påsken så går temperaturen i skuggan upp till 14-15 på dagarna. Snö finns det i fjällen och dit är det 40 mil. Folk solar och sitter på balkongen även i norrland. Grekisk vän kom hem från Aten häromdagen och han kunde konstatera att det var lika varmt i Umeå som Aten. Inte samma härliga grönska men den är inte långt borta.

Eva
Självklart vet jag att vädret varit jättefint hos er också Eva, men den bild som Arne la in 11/4 över sitt hus med alla den snö som jag fattade låg där då så var jag inte säker på att ALLT tinat bort. Men bilden var kanske inte tagen vid avresan...
I går njöt jag av vårvärme här på balkongen och idag är det strålande sol här...Piloten på flyget hem i onsdags skojade med oss som kom från ett regnigt och 16 gradigt Aten och sa att nu landade vi till ett vindstilla och soligt väder med 21 grader vid Kastrup..Det kändes lite "bakvänt"

Visst är våra årstidsväxlingar fantastiska och visst är det härligt att få njuta alla slags väder även i Grekland där vi både vid jultid och i februari haft varmare än vi hade på denna resa!!

Lissi
Svara med citat