Sv: Snabbdagbok Aprilresan 2011
Känner verkligen att jag gjort en felprioritering som inte åker till den grekiska ö som jag gillar allra mest i år. Tack vare dess fantastiska Chora, de underbara människorna, den goda maten och det härliga lugnet, utsikten uppfrån kyrkan där havet kan ses från tre håll, den välskötta miljön, de fina boendena.
Vilken härlig känsla att få sitta på ett av de vackra torgen eller i en fin trädgård med en bra bok, en tallrik grekisk mat när den är som bäst och bara koppla av och njuta av livet. Ta en liten kvällspromenad och se solen gå ner uppfrån kyrkan eller från baren på ex Fata Morgana där stolar är placerade lämpligt vid kanten.
På Folegandros har de styrande och befolkningen verkligen lycktas göra det bästa av det de har som de bjuder sina besökare på.
Nu Arne och Birgitta hoppas vi få se många fina nytagna bilder från ön. Förstår att grönskan är fin på denna karga ö nu. Även i början av juni månad när jag besökte ön ett år fanns det en del grönska kvar och i ravinerna blommande det en del. Vallmon lyste upp fälten och det var stor skillnad det år vi var där i augusti för rätt många år sen.
Eva
|