Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-23, 10:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Halsning fran Tinos!

Hej igen!Sedan i torsdags skiner solen ater over Tinos efter 4 dagars mer eller mindre heldagsregn. Knallbla himmel men blast sa in i norden sa det ar varma klader som gallr om man inte sitter i sol och la pa Nikoletas gard. Sonen med familj kom fran sommarvader i Sverige men var forvarnade om varma klader. Vi har det gott och lilltosen ar verkligen pa stralande humor och charmar alla med sitt soliga leende och ljusa har. Hon far presenter vart hon kommer och gratis kakor i det nyoppnade bageriet alldeles granne med Nikoleta.
Vi har visat sonen med familj Tinos med bil i 2 dagar, den forsta dagen i heldagsregn och den andra i stralande sol. De tyckte det var vackert vilket som....

Masse: Zeuki heter tavernan vi nu atit valdigt gott pa tre ganger. Den ligger pa den andra gata n t h Du kan svanga in pa pa shoppinggatan raknat fran rondellen nere ihamnen. Den och Malamatenia ar supertrevlig och har god mat. En annan vi var pa ligger granne har med internetcafeet ut mot monumentet runt udden och dar var Nikoleta, henner dotter Clery, min svardotter Jessica och jag och at jattegott och rikligt haromkvallen. Jag ser nya restauranger som kommit och det byggs for fullt lagenheter nara Ag. Fokias....Det hander mycket pa Tinos...

Paskfirandet fortgar samtidigt som allt ar oppet. Alla kyrkor hade massor i gar och det ar draperat med svarta skynken vid ingangarna till kyrkorna. I hogtalarna hors allt for de som inte ar i kyrkan. Alla flaggstanger har flaggan pa halv stang.... Pasksmallare hors hela tiden och ikvall maste man vara i byn vid midnatt.... I morgon grillas helstekt lamm p[ Nikoletas gard och grillmastare med fru har redan installerat sig i en lya pa garden...Vi blir manga ....

Vi njuter fulla drag, det enda vi oroas lite for ar om blasten satter P for resan hem....men det ar nog anda lite mindre blast nu an igar da mobler for runt i vinden, motorcyklar som var parkerade valte och gatuskyltar utanfor tavernor valte...m m

Pelikanen mar bra och allt ar lika mysigt som alltid har! Badat har jag dock inte, vinden har varit alltfor kall....men sista dagen blir det oavsett vader...

Kalo Paska alla!!!

Lissi
Svara med citat