Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-20, 18:08
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Väderrapport 2011

Citat:
Ursprungligen postat av liner Visa inlägg
...Kikh är ju mkt mer pålitlig än smhi eller yr.
Det skulle jag inte sätta pengar på Fördelen är att jag kan kika ut genom fönstret och se lokalnyheterna på plats. Dessutom är jag mycket snyggare än någon svensk väderpresentatör

Så... Onsdagen började svalt och molnigt i min del av världen, men lagom till frukostkaffet smög sig solen fram och bara en svag bris vaggade trädkronorna.
Strax före tio promenerade jag ner till Kato Daratso i strålande solsken, iförd tights och en tunn stickad kofta. Hade det varit på film skulle de ha spelat Joe Cocker's "Leave Your Hat On" - för en efter en knäpptes knapparna i koftan upp, min tunna scarf stoppades i väskan och jag flåsade som en uppspelt hund innan jag var framme. Det var varmt!

Två timmar senare, påväg hem, brydde jag mig inte ens om att ta på koftan och i handen bar jag en påse med sommarens första ballerinaskor.

Nu lägger sig skymningen över Chania. Svalor och koltrastar kvittrar, en av mina hundar har fått sitt vårbad så det är gjort innan valparna () kommer. Vi tog en lång promenad i olivlunden, jag och fyra jyckar, och de rullade sig glatt i det klöverhav som täcker marken vart än man ser.

Temperaturen sjunker i takt med solen, men trots det är det fortfarande behagligt ute. Nu ska jag tulla på "Påskgodiset" och sätta mig på den nyskurade verandan med ett glas rödvin. Om det regnar inatt eller imorgon är det mitt fel, det kommer alltid när jag skrubbat färdigt balkonger och verandor...

//Kikh
Svara med citat