Citat:
Ursprungligen postat av Arne
Vågorna gingo alltfort höga och fartyget ankrade upp på reservplatsen i den inre hamnen. Båda förliga ankarkättingarna rasslade ut och i aktern spändes tvenne tjocka trossar att hålla fartyget på plats.
|
Förr lade alla båtar till vid den kajen. Det var ett skådespel varje gång en färja kom in. De kom in i god fart, slog full back, svängde på en femöring och backade in till kajen... Jag fattar fortfarande inte hur de fixade det! Dessa jättefärjor i den lilla hamnen.
Citat:
Ja, så var det dags för Arne att försöka få en bättre bild på den vresiga pelikanen Marco. / Fågeln sniffade på fisken och uttalade sitt gillande. Reste på sig och slök firren i ett drag. Putsade lite på fjädrarna samt lät sig villigt fotograferas i all sin längd.
|
Heder till er att ni mutade Marco. Han är inte så vresig när han får fisk!
Citat:
Så vidare till vårt favoritställe, den lilla ouzerian just nedanför tavernagränden. Här kunna man sitta att iakttaga vad som sig på byn tilldrager.
|
Den som ligger precis nere vid gatan? Då är det gamla "Kala kathoumina" som var dansställe förr i tiden. Där har jag lagt mången sula på parketten... Spåren finns nog kvar fortfarande!
Det var dock de som tog 8 € för två små Amstel i höstas... Så jag är lite sur på dem... Men jag orkade inte bråka med dem då.
Citat:
Dagens bilder återfinnes i bildgalleriet under ”torsdem14April”
|
Skall nagelfaras om en stund. Noterade med glädje att butiken där Birgitta köpte Påsköfiguren var just den jag pratat om. Såg Birgitta den vita katten? Men det är en bitterljuv plåga att titta på bilderna... Speciellt den som är tagen utanför Takis in mot promenaden. I det gula huset till vänster om Jasons bil- och bikeuthyrning ligger hotell Argo. Där bodde jag i höstas med balkong som överblickade hela inre hamnen...
Ha en fortsatt god resa!
Peter