Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-13, 19:42
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Snabbdagbok Aprilresan 2011

Citat:
Hustru Birgitta fann längs vägen en konsthantverkarbutik. / En liten statyett som såg ut att likna statyerna på Påskön.

Det var väl butiken vid den lilla "Parken" i början av hamnpromenaden? Sedan måste Birgitta hitta Konstnären också! Hoppas bara han har öppet så här års...

Citat:
I dag stiftade vi för första gången bekantskap med byns pelikan. Det var en vresig fågel.

Om man mutar Marco med en fisk kan man få klappa honom... På egen risk!

Synd att ni inte kom utanför Tinos stad idag. Utanför Chora blommar hela Tinos den här tiden! Birgitta hade verkligen kunnat frossa i alla vackra blommor. Och ni hade blivit förundrade över utsikten från vägen som går högt genom ön.

Hör med Lissi och Claes om ni inte kan hyra en bil tillsammans och göra någon utflykt innan ni åker vidare! Det vore synd att lämna Tinos utan att ha sett något lite av naturen och byarna utanför Chora. Volax ligger hyfsat nära och är tämligen platt. Nog har Chora sin något kantiga charm, men byarna och naturen utanför ger absolut ytterligare en dimension av ön.

Citat:
Enligt samma recension är den inte lika snofsig som Metaxi mas men har ändå mycket god mat. Låter som ett gott val
Det ligger tre eller fyra Tavernor i den som jag kallar "fina Gränden". Och de har alla bra mat efter vad jag förstår. Jag bara ätit på Metaxi Mas av förståeliga (politiska...) skäl, men de har lagt ribban högt och de andra där måste vara bra annars får de inga kunder. Så oavsett vilken man väljer är det nog bra mat.

Peter

Senast redigerad av Peter den 2011-04-13 klockan 19:56.
Svara med citat