Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-12, 13:23
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Från flygplatsen till Syntagma/Omonia

Citat:
Ursprungligen postat av lasselisa Visa inlägg
Fast jag har nyss skadat mig i ena foten så e. får det bli taxi t.o.fr fl.pl.
Observera att buss X95 avgår direkt utanför ankomsthallen precis som taxi. Ni åker med bussen enkelt och bekvämt in till Syntagma för en bråkdel av taxipriset. På Syntagma kan ni om det behövs ta en taxi vidare till hotellet.

Citat:
Ursprungligen postat av lasselisa Visa inlägg
men nu är det hotell en bit IFRÅN just omonia så vi får vara på vår vakt å stanna inne om kvällarna......
/Mona-Lisa
Stanna absolut inte inne om kvällarna. Aten är en trevlig stad kvällstid och jag har aldrig känt mig otrygg i områdena runt Syntagma-Plaka-Monestiraki-Akropolis-Thissio. Omonia var det längesedan jag var vid kvällstid men har svårt att tro att det ska vara farligt om man håller sig på stora befolkade gator. Vet inte om Aten är värre drabbat av ficktjuvar än andra storstäder men det bästa är väl att i preventivt syfte ha så lite värdesaker på sig som möjligt och vara normalt vaksam i folksamlingar. Ficktjuveri i alla ära; värre vore ju att råka ut för rån eller annan grövre kriminalitet men det är inget som jag tror eller vet att Aten är känt för (när det gäller obehagligheter som turister kan råka ut för)

Lars
Svara med citat