Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Ok allt hamnar tack och lov inte i tidningen. Bara i vårt län har det under de två senaste åren varit flera svenska ungdomar inblandade i allvarliga olyckor i Grekland. Naturligtvis ska en semesterresa inte planeras utifrån olycksstatistik men samtidigt tycker jag inte att påståenden om att mina uppgifter om olycksstatistiken är fel ska få stå emotsagda. Jag tror att dom flesta människor är kunniga och intresserade av faktabaserad kunskap varför trafikproblemen inte bör förringas. Jag tycker att ett förnekande av de problem som finns i Grekland och även här hemma bara bidrar till en romantiserande bild av ett för oss alla älskat resmål vilket bara är negativt för den som vill ha en nyanserad bild.
Eva
|
Men Eva då, den här tråden handlar inte om olycksstatisitik i Grekland eller någon annan stans på vår kära moder jord. Den handlar om boende i Parga, och om lämpliga sätt att ta sig dit från Athen.
För övrigt har i alla fall inte jag sagt att dina uppgifter om olycksstatistiken i Grekland är felaktiga.
Däremot är jag av den uppfattningen att de är orelevanta och onödiga i sammanhanget, eftersom jag anser att risken är större att jag råkar ut för en olycka här hemma än när jag är på semester eftersom jag tillbringar mer tid i farliga trafikmiljöer här än i Grekland.
Ber om ursäkt ifall du uppfattat mina inlägg i ämnet på något annat vis. Där med har jag sagt mitt sista ord i denna debatt

.
Men ska vi diskutera boende i Parga eller resvägar dit vaknar jag säkert till liv igen

Tommy