Citat:
Ursprungligen postat av Arne
Vid ankomsten till Athen taga vi buss X-96 till Pireus där hotellet hämtar vid ändhållplatsen. Hotellet heter Phidias Pireus Hotel, och de hade ett suveränt bra pris att bjuda. 40€ för en natt. Hotellet är beläget just 800 meter från färjeläget. De bjuda såväl hämtning vid ankomst som avlämning morgonen därefter. Passa oss precis perfekt.
|
...... dessa rader är numera noterade i min "Bra att ha - lista". Förstår valet av resväg via Piraeus pga den lite senare flygtiden. Det förde dessutom det goda med sig att jag fick ovanstående fina hotell-tips. Tack så mycket! Verkar ju vara ett hovsamt pris och bra service. Tag gärna med en liten hotell-recension i rapporten som jag hoppas kommer framöver.
Det låter som en trevlig vår-tur. Inte minst att få uppleva påsken i Grekland. Se nu noga upp för de hemska djuren i gardinerna bara när ni kommer till Tinos

. Det ska bli trevligt att följa era rapporter.
Hälsa gärna till Nikoleta från Mats och Birgit som bodde hos henne i maj i fjol (men förmodligen har hon vid det här laget blivit så nedlusad med Kalimerianer så att hon inte kan komma ihåg alla).
Trevlig resa!

Mats