Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-06, 01:43
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Boende på väg till flygplatsen.

Peris hotell är inte så bra alternativ här. De lär inte köra er till flygplatsen så dags på natten! Även de måste sova. Så då måste ni beställa taxi och vara säkra på att den kommer osv... Och när den väl kommer 15 min försenad visar det sig att det är en liten Fiat som ska ta 2 vuxna, 3 barn och bagage... Hmm....

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
05:00 är verkligen ingen rolig avgångstid från Aten.
Don efter person. För mig hade det varit perfekt!

Citat:
Ni måste förmodligen lämna hotellet senast 03:00 för att vara på flygplatsen för incheckning i tid.
Just för flyg håller jag marginaler. Jag som ensamresenär skulle vilja vara på flygplatsen vid 03.30 senast. Tre barn, bagage, incheckning, kanske handla något, säk-kontroll osv... I det läget skulle jag vilja vara på Flygplatsen vid 03...

Citat:
Jag hade nog försökt lösa det genom att komma in till Aten med en nattbåt
Precis min tanke...

Citat:
Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
...Blue Stars kvällsbåt turen Santorini, Ios, Naxos, Paros som anländer till Pireus runt 23:30-24:00. Med buss X-96 så kommer man till Flygplatsen mellan 01:30 och 02:00.
Det finns ofta flera färjor från olika destinationer som kommer in den tiden. Och då är man normalt sett på Flygplatsen vid 01.30 - 02.00 precis som Berra säger. Perfekt! 3 timmar innan planet ska gå! Det är perfekt med Grekiska mått mätt....

Ungar på resa... Min salig Far tog mig runt i Tyskland varje sommar från det jag var 6 år. Det var ju ett äventyr varje gång! Och de absolut flesta barn älskar dessa äventyr. Då står man (de) lätt ut med lite besvärligheter. Och barn sover ju i princip var som helst...

En gång reste jag till Grekland med en 5-årig lintott. Urenkelt. Jag märkte knappt att han var med. En annan gång med två 13-åriga tjejer. Den resan skulle jag inte göra om även om jag fick betalt för det...

Men oftats är det ju rätt lätt att resa med barn!

Utom i min kollegas fall. Familjen var i Chania för första Greklandssemestern någon gång på 80-talet. En dag i början av semester när de var på stranden kom sonen, ca 7- 8 år, fram till pappa och frågade hur länge de skulle vara där. Och min kollega svarade att de skulle vara där i två veckor. Varpå grabben blängde ilsket och sade: Amatör! De där borta ska vara här i tre veckor...

Så de kan bita ifrån de små också...

Tillägg. "Alla" här har letat efter något vettigt boende i närheten av Flygplatsen. Det finns inte! Det är Peris, eller Corali i Rafina, som är det närmaste. Det finns fler hotell i Rafina men de ligger mot Sofitels priser. Annars är det hotell i, eller i utkanten, av Athen som gäller. Märkligt men så är det!

Senast redigerad av Peter den 2011-04-06 klockan 01:55. Anledning: Tillägg
Svara med citat