Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2011-04-03, 18:15
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Restaurangtips Rhodos - kommentarer?

Nu har jag ögnat igenom inlägg med restaurangtips, dock ej äldre än 2008. Tar gärna emot fler tips. Vi åker till Rhodos om två veckor! Vad skönt det ska bli. Vi ska bo på Christina rooms i Gamla Stan.
Vår första gemensamma semester tillbringade jag och maken, då en halvårslång förälskelse som jag inte hade en aning om vad den skulle leda till, på Rhodos för...18 år sedan? Nu har vi två tonåringar med oss.

Vi tycker om grekisk husmanskost, långkok, grytor, men även fisk och bläckfisk (jag, övriga familjen är skeptisk), feta, olika röror, meze... Hellre enkla tavernor med god mat än elegant och menlöst. Elegant och gourmet är okej om man vill kosta på sig något extra, men det är inte vad vi är ute efter i första hand.

Följande restauranger har jag skrivit ner från tidigare inlägg:
To Steno
Romios (lite mer vita duken-stuk)
Fotis, Gamla Stan
Eros, torget Evreon Martiron
La Varka, Sofokleuos 5
Nikos, I Dragoumi 38
Oute Leni
, Averof 50 (ej säker på namnet, eftersom det stod med grekiska bokstäver i inlägget)
Utanför Rhodos stad:
Mymokis, söder om Faliraki (god utsikt, god mat)
Taverna Pelecanos i Vati (fantastisk cheesecake)
Savvas i Lardos (mitt i byn - vi tog en öl i Lardos under en moppetur och jag blev förälskad i den byn)

Någon som besökt dessa restauranger och tycker att de är bra eller annat?

VARNING! har jag skrivit på Taverna Oasis och Mystagogia - gäller varningarna än eller har någon motsatt uppfattning?

Läste i Kalimeras Rhodos-guide att det är svårt att hitta grekisk husmanskost på Rhodos. Jag hoppas att det inte är helt sant. Minns att vi åt ömsom gott, ömsom halvdant för 18 år sedan...

Tacksam för svar!
Aina

Senast redigerad av Aina den 2011-04-03 klockan 18:55.
Svara med citat