Ämne: Bo i Parga!
Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-05, 15:07
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Bo i Parga!

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Trafiken är förövrigt en väldigt vanlig anledning till att turister förolyckas och är bortsett från vissa katastrofer som tsunamin då många svenskar så tragisk omkom den vanligaste anledningen.

Eva
Kanske det ja, Eva.
Och statistik är otvivelaktigt ett bra instrument vid samhällsplanering. Men jag är av uppfattningen att jag inte tycker jag behöver använda statistik för att planera en semester-resa i Grekland.

Klarade mig helskinnad med både bil o buss i somras, däremot körde jag omkull me moppen som du vet. Fast annars har det alltid gått bra de gånger jag färdats med vägfordon på semestern i Grekland. Det måste det ha gjort för de flesta andra tusentals skandinaviska turister som färdats på vägarna i Grekland den gångna säsongen oxå. I alla fall kan inget allvarligt, typ buss-olyckan på Teneriffa, inträffat.

Då hade vi säkert sett SVARTA STORA TIDNINGSRUBRIKER och hört olyckskorparna kraxa "åk inte dit det är farligt".

Vanligt enkelt trafikvett o koncentration i trafiken kommer man långt med oxå i Grekland. Och att bussluffning kan vara ett trevligt sätt att se Grekland på har ju både du o jag bekanta som kan intyga.

Tommy
Svara med citat