Ämne: Bo i Parga!
Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-05, 10:05
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Bo i Parga!

Med simning vet jag inte hur det är men i Sverige skulle många inte lärt sig simma utan simskola och badhus. Vårt klimat inbjuder ju inte alltid till vattenvana särskilt inte i norra delarna av vårt land. Förövrigt vet jag att nästan alla vuxna som drunknar gör det vid båtolyckor där alkohol finns med.

Gissar att många grekiska barn som lever nära det varma havet har stora möjligheter att bli både vattenvana och simunniga. Många utlänningar som flyttar till Sverige från ex mellanöstern har dåliga simkunskaper och det pratas om riktade insatser till deras barn.

Naturligtvis kan statistik inte fånga livets alla nyanser men efter att både forskat själv(inte på trafik) och arbetat med utredningsarbete vet jag att det är ett bra redskap i många situationer. Mycket i den svenska trafiksituationen behöver förbättras och ännu mer i den grekiska. Trafiken är förövrigt en väldigt vanlig anledning till att turister förolyckas och är bortsett från vissa katastrofer som tsunamin då många svenskar så tragisk omkom den vanligaste anledningen.

Eva
Svara med citat