Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-07, 11:06
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Svenskar på Tilos?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Generellt har jag inget emot barnfamiljer, men det som gör mig en smula brydd är att det är många svenskar. Jag har egentligen inget emot svenskar, men vill jag träffa landsmän, så gör jag det hemmavid. I Grekland vill jag träffa greker och andra nationaliteter.

Förresten. Bystranden i Livadia är ju en "pebble beach", men hur ser det ut längre ut i vattnet? Är det sandbotten, eller är det sten där med? Är det läge för badskor (Stenigt=Sjöborrar)?
Hade inte tänkt uttala mig i den här tråden som jag tyckt varit lite olustig, men vill ändå ge dig svar på dina undringar Netwolf.

Jag har tillbringat ganska mycket tid på Tilos, och har aldrig upplevt någon dominans, varken av svenskar eller svenska barnfamiljer. Och jag har aldrig upplevt att barnfamiljer uppfört sig illa, jag är övertygad om att de allra flesta är måna om att uppträda respektfullt i det land man befinner sig i.....vi är ju alla där som gäster, eller hur? Nu har jag bara varit där i för- och eftersäsong och aldrig i juli-augusti, men Tilos är en lugn och fin ö och du kommer inte att ha några problem med att få kontakt med andra än svenskar, de bofasta är mycket öppna mot besökande och det är lätt att få en pratstund här och där.

När det gäller stranden i Livadia så blir det djupt ganska fort och det kan vara praktiskt med badskor eftersom stenarna inte är så behagliga att gå på. (Har ni inte med er så finns det att köpa på Eleni minimarket för 6 euro) Det finns inga sjöborrar i Livadia, enstaka kan man hitta vid klippbad runt ön. Stranden är lång och fin med underbart klart vatten. Stenarna blir mindre ju längre bort man kommer och det finns många skuggande tamarisker. Solstolar finns det också, de är oftast gratis och ägs av tavernorna som kantar den bilfria strandpromenaden. Naturligtvis blir de glada om man tar något att dricka eller äta hos dem.

Ni kommer att få det fint på Tilos, den är en pärla!
Ann-Kristin
Svara med citat