Väldigt intressant tråd! Vi är på G att besöka Tilos i sommar. Vi som är just en barnfamilj från Sverige!

Varför väljer vi då Tilos? Tja,därför att den finns där, sen har ju väldigt många på detta forum (och även andra siter) talat sig varma för ön. Då det är ju klart man vill besöka Tilos.
Visst kan en del barnfamiljer uppföra sig som en skock får, men jag tycker inte just svenska barnfamiljer är värst på något sätt. Grekiska barnfamiljer kan hålla låda dom med, inte minst om barnet inte gör som föräldrarna säger. Då kan det bli ett herrans liv, minst sagt.
Generellt har jag inget emot barnfamiljer, men det som gör mig en smula brydd är att det är många svenskar. Jag har egentligen inget emot svenskar, men vill jag träffa landsmän, så gör jag det hemmavid. I Grekland vill jag träffa greker och andra nationaliteter.
Förresten. Bystranden i Livadia är ju en "pebble beach", men hur ser det ut längre ut i vattnet? Är det sandbotten, eller är det sten där med? Är det läge för badskor (Stenigt=Sjöborrar)?
/Netwolf