Visa ett inlägg
  #37  
Gammal 2011-02-12, 16:08
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 322
Standard Sv: Kalymnos -e de nåt?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Rasmus: Kan Du inte förklara vad jag skrev för något som var att trissa upp ett I-landsproblem??
Lissi
Jodå, mer än gärna.
DU skrev ingenting alls som orsakade detta. Klumpigt uttryckt av mig om du uppfattade det så. Mea culpa. Kryper till korset. Ber om ursäkt. Min avsikt var givetvis inte att såra dig eller någon annan. Således, förlåt.
För att ta en bit i taget.
Detta jag menade med I-landsproblem.
"Man KAN bara inte åka tillbaks till alla öar man gillat", som Eva L på sitt sätt gav uttryck för. Nähä? Joho! Precis som Eva L skriver är det en prioriteringsfråga. Hon har valt att prioritera andra öar än Kalymnos.
Men i stort är detta ett, i mina ögon, ett "I-landsproblem".
Har man möjlighet att välja och vraka mellan olika resmål, Sydamerika, Arktis, Asien, osv, så är det för mig ett I-landsproblem.
Det är, per definition, en viss skillnad mellan "-Var ska vi äta ikväll?" och "-Får vi något att äta ikväll?"
Nästa bit.
Jag var första gången på Kos för en oherrans massa år sedan.
Mitt sammanlagda intryck var väl ungefär som Eva L's intryck av damtoaletten (?) på öns flygplats, efter väl hemkommen och avslutad resa.
Dock vore det mig ytterst främmande att på forumet, eller eljest, om någon skulle fråga "Vi tänkte åka till Kos i sommar, jag och min familj, kan ni rekommendera det?" att börja relatera till mitt magsjuka första minne av Kos för en massa år sedan.
Jag har omvärderat min åsikt om Kos sedan dess, det är en jättetrevlig ö med god mat, med mera, men det är inte den ön JAG längtar till.
Så tycker jag, bara jag. Sedan överlåter jag resten till andra.
(Halvtaskiga kommentarer som "tungt artilleri" och liknande tar jag för vad det är och fnissar glatt. "Vissa minnen sitter kvar", ja, jo.)
Thomas P och familj kommer säkert få det bra på Kalymnos, både tror och hoppas jag.
Svara med citat