Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Jag ogillar inte alls Kalymnos det är bara så att jag längtar mer till en del andra öar jag besökt. Jag har varit på många öar där jag bott några dagar, en vecka eller två ibland tre och några som jag bara besökt en dag eller två. Kalymnos tillhör den senare kategorin. Kanske åker jag dit nån gång men det är helt enkelt för många öar jag önskar återvända till för att jag ska kunna prioritera alla. Tiden, pengarna och semesterdagarna räcker inte till. Hur Kalymnos är idag har jag egentligen ingen aning om alls. Vänner var där för några år sedan de blev inte så förtjusta medan andra här på kalimera höjer ön till skyarna. Det folk skriver som har ön som favorit har inte lockat just mig men kanske skriver någon snart något som får mig att tända till.
Kalymnos är säkert en helt annan ö nu mer än 30 år senare och varför är då inte längtan tillbaka starkare. Kanske var mitt greklandsintresse inte tillräckligt utvecklat på den tiden, maten vi åt där var inte särskilt intressant och jag fick magsjuka på hemvägen. Kos flygplats hade en äcklig ståtoalett där avloppsvattnet flödade över golvet. Jag vet att flygplatsen är ombyggd sedan länge men vissa minnen sitter kvar.
Eva
|
Att jämföra standarden på en flygplats hur den var för 30 år sedan mot hur den är idag, det går ju bara inte!

Mycket har naturligtvis hänt på den tiden och Kos flygplats har idag en standard som är fullt jämförbar med andra flygplatser i Grekland i samma storlek, både vad gäller toaletter och annat. Sedan 1990, då vi flög hit första gången, har Kos flygplats haft en bra standard.

Både Kos och Kalymnos har följt med i utvecklingen av turismen i Grekland, konstigt vore det annars.
Maten på Kalymnos är underbar, tavernor och restauranger håller en hög och jämn kvalitet. Magsjuk kan man bli överallt, det har vi blivit både på Rhodos och Kreta bl a.
Instämmer med Soffi 17: Kalymnos är en skön ö!
Siw och Lena