Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-09, 09:32
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Sommarnöjet klart!

Jo, nog har det varit ett planerande alltid, som utmynnade i att det helt enkelt inte GÅR att detaljplanera denna sommar! Det är mycket som får lösas efter hand, men det går ju, det också. Huvudsaken är att vi har en fast punkt att utgå från.

Tant Maritza ja. Henne hamnade vi hos av en slump den sommaren vi skulle vara nere en hel månad, och det boendet vi hade bokat (Sevas rooms) visade sig vara obeboeligt av olika orsaker. (Jag har skrivit om det under Hälsningar. På sidan 9 hittar du den sommarens rapporter.) Det är bara att googla på Blue Sky Karpathos så hittar du henne. Fotot på Zoover har jag lagt upp. Maria är jättegullig, men hennes engelska är ganska rudimentär, så hon brukar låta en dotter ringa upp senare och bekräfta att bokningen är korrekt. (Jag har dotterns mobilnummer, om någon skulle vilja prata med henne direkt.) Blue Sky ligger med ena gaveln och baksidan mot taxitorget, så läget är perfekt för oss, som gillar att bo mitt i smeten. Gå rakt över gatan, runda slaktaren Manolis i hörnet, så står du på Ulof Palmes gränd. Uppför backen, sväng höger och vänster, så är du vid Ouzeria Faros. Flera supermarkets inom ett par hundra meter, och tappställe för dricksvatten nere på torget. Våningarna - i alla fall de som jag har sett hittills - är rymliga och har både AC och TV. Som någon skrev: Det är som att bo hos en farmor! Rätt som det är ligger det något gott på köksbordet eller i kylen, och hon brukar bjuda på fika på sin balkong på nedre botten.

Amaryllis är ju mycket finare som hotell betraktat, och fanns som alternativ även på min lista, men det ligger litet mera "off" uppe i backen. Kalimera brukar jag gå förbi flera gånger i veckan, på väg till Nisia Pool Bar, ni kommer att ha en fantastisk utsikt! Synd bara att det inte blir tillfälle att träffas...

Karin
som räknar ner... 133!
Svara med citat