Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-31, 13:04
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vinterläsning

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Lissi! Skojar du! Reser du bara, med handbagage ... och har en bok på 900 sidor med dig. Hur bär du dig åt ... min väska väger nästan, 20 kilo, och då är handbagaget inte inräknat.

Funderar på vilken bok det kan ha varit ... var möjligen Shantaram på 900 sidor.
Visst var det Shantaram som jag verkligen gillade....Den hängde med på stränderna på Tinos medan jag sträckläste i skuggan. När det var makens tur så hade vi kommit till Evia och när han var klar med boken så hade sidorna börjat lossna och den var lite kladdig av sololja mm..så den slutade sitt liv sista dagen i en papperkorg i Karystos

Jo vi reser med handbagage endast och fortfarande så har vi oanvända kläder med hem....och vi HAR badlakan med från början!! Vi har verkligen lärt oss packa lätt och saknar inget väl på plats...det enda vi köper är solskydd....
Det är underbart att bara susa iväg med bagaget mot bussen direkt och aldrig behöva vara orolig för försenat/uteblivet bagage...

TYVÄRR måste det bli en väska extra i påsk då vi ska ha sillburkar/knäcke/kaviar med oss till Nikoleta på Tinos - vår del av påskmaten

Angående "Den siste greken" så sträckläste jag den på Tinos den oerhört regniga veckan jag hade där hösten 2009. En av de bästa böcker jag läst.

Lissi
Svara med citat