Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2011-01-24, 15:30
annette fra norge annette fra norge är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Oslo
Inlägg: 49
Standard Sv: Kalymnos -e de nåt?

Hei!
Jeg var på Kalymnos for første gang høsten 2010. Reiste med Ving og bodde på Kalymnos village. Et lite, enkelt og trivelig hotell.
Kalymnos er en øy med sin egen sjarm. Myrties og Massourie ligger tett i tett, og alt skjer langs veien som snirkler seg gjennom tettstedene.
Å ta båten fra Myrties over til Telendos er bare herlig. Sitte på en taverna og nyte utsikten over til Kalymnos. Selv var jeg ikke så begeistret for strendene på Telendos, jeg falt for stranden i Myrties, nærmest Massourie.
Vi dro inn til Pothia, en livlig by med masse trafikk. Jeg likte meg bedre i Massourie men Pothia er absolutt verdt et besøk. På en rundtur rundt øya var vi i klosteret på en høyde over Pothia, og for en utsikt. Utrolig.
Vathi dalen var også utrolig sjarmerende.
Det beste var nok å nyte solnedgangen over Telendos fra balkongen på hotellet, for så å gå ut og spise middag på en av de mange trivelige tavernaene. Og alle de trivelige menneskene vi ble kjent med.
Kalymnos kan absolutt anbefales. Jeg har selv vært på Naxos og Karpathos og flere greske øyer, og vil ikke sammenligne Kalymnos med noen annn øy. Den er litt annerledes.
Vil gjerne reise tlbake dit en an.

Lykke til med valget.

Annette
Svara med citat