Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-24, 15:23
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Boende i Nafplio?

Det høres ut som en utmerket plan!

Her er noen innspill:
Mai er en vakker måned, men husk at vannet ikke holder mer enn maks 20 -22 grader, med mindre det blir en meeeget varm vår. Det er kanskje ok for dere, ville bare nevne det.

Det er smart å leie bil. Det gjør at dere bruker maks to timer på å komme hit fra flyplassen, og siden dere er glad i å bade, kan dere dra til mange flotte strender, ikke bare til bystranda. (Bystranda har stein/grus, og er for brådyp for små barn.) Om det å bo nær en langgrunn sandstrand er aller viktigst, ville jeg valg å bo i Tolo, en badeby 9 km fra Nafplio.

Det er bare ett leilighetshotell i Nafplio, Eudokia Family Apartments Rooms. Jeg har bare sett det fra utsiden, og aner ikke noe om pris. Og så Pension Dafni har to-tre familierom med kjøkken, og de har ganske rimelige priser. Begge ligger i/ved gamlebyen, Dafni i en meget fredelig bakgate, Eudokia i en mer trafikkert gate. Jeg kan sende deg linker til hjemmesidene om du ønsker det.

Begge ligger for øvrig nær byens park, hvor det er en stor, fin lekeplass som sikkert barna vil trives på. Uansett er avstandene små, gamlebyen ligger ved strandpromenaden, det tar fem-ti minutter å gå til bystranden, supermarkedet ligger i nabohuset til Eudokia, som igjen ligger fem minutters gange fra Dafni osv.

Tavernaer er det flust av, og du kan finne mine favoritter via linken nedenfor, sjekk under Nyttig info. Dette nettstedet finner du også i Kalimeras Nafplio-informasjon (under Fastlandet i menyen til venstre), men for enkelthets skyld får du den her også: http://www.visitnafplio.net/

Og så er det jo selvsagt bare å spørre, dersom jeg kan hjelpe med noe mer!
Svara med citat