Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-21, 09:02
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Första resan till grekland!

Citat:
Vi vill gärna ha något och titta på och ska besöka knossos, kanske Samariaravinen, äta gott, bada, kanske vandra lite om man orkar i värmen.
Jag vill helst se på gamla byggnader kanske. Kyrkor eller liknande. Sånt tycker jag är spännande. Jag vill även kanske någon dag testa på någon vattensport.
Stränderna ska helst vara sand-strand. Så det inte gör ont under fötterna. Något annat också är fina resturanger/matställen med fin utkik. Balos låter intressant!
Helst fördel med att köra runt i hyrdbil också.
Allt det ni nämnt; sandstränder, (västkusten!) hyra bil, Samariaravinen, kyrkor, i Chania finns en kyrka med både torn och moske, gamla byggnader, Chania knökfullt av byggnader från sklda epoker, pekar på Chania och kusten västerut. Nära till allt detta utom då Knossos som ligger närmre Rethymnon. För övrigt kan ni öbernatta en natt runt Knossos: Agia Galini kanske, och ta vägen via Amariadalen norrut nästa dag. DET är vackert!
När jag nu sammanfattat era fokuseringar så är valet givet och enkelt; Chania eller en bit västerut. "Kriget" har börjat och slutat.
Kreta har allt. Ibland kan jag önska att jag var i er oskuldsfulla position.
Men jag har en by i Sitiabergen jag ännu inte kommit tillbaka till...
Öst är öst och väst är väst och mötet sker på Kreta. Och mest i Chania.
Lycka till!
Svara med citat