Ämne: Kato Stalos
Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-20, 09:21
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kato Stalos

Citat:
Ursprungligen postat av Enigma Visa inlägg
Vad menar du när du skriver att Bang Tao är en fin strand? Är den tvärdjup eller långgrund? Är det därför att det finns sjöar i närheten eller mindre folk? Vad avskräcker dig ifrån Patong stranden? Jag var aldrig i Phuket men är nyfiken på stränderna i den delen av Thailand.

Enigma
Nu är vi ju egentligen i fel tråd men jag svarar ändå. Bang Tao har klart fint vatten, lagom långgrund, fin sand, den kantas av fin växtlighet, det är glest mellan solstolarna. Det är lätt att få en egen plätt. Det är inte fullt av vattenaktiviteter. Den är underbar att vandra på. Det finns enkla matställen där man kan äta god thaimat och gräva ner tårna i sanden. Den är fortfarande inte överxploaterad vilket är ett stort plus för mig.

Patong har jag bara besökt en gång för 7 år sedan det räckte. Idag är det ännu värre. Rörig trafik, ganska öppen prostitution, allt för många torskar där, trista barer, allt för många fulla människor. Helt enkelt för mycket av det mesta för min smak. Stranden är säkert ok utan allt det andra som följer med.

Eva
Svara med citat