Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-16, 22:35
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Färja kos-kalymnos, boende kalymnos?

Citat:
Ursprungligen postat av Lindiz Visa inlägg
Dom vi ska bo hos påstod att det aldrig är några problem med färjorna. Är lite rädd att bli "inblåst" när det är dags för att flyga hem från Kos. Men enligt grekerna gick färjan alltid.. håller tummarna att det stämmer.
Hej,
Jag har åkt till Kalymnos ett antal gånger... tror att det blir min 15:e resa nu i maj eller nåt sånt... Vi åker i slutet av maj och i slutet av september varje år (det har blivit två gånger per år de senaste åren) och det har aldrig hänt att vi blivit kvar på Kos. Det var nära en gång för några år sedan men "storfärjan" gick så det funkade trots att vi blev sena av naturliga skäl. Kolla dock alltid med guiderna (eller se i deras pärmar) så att det inte blir några ändringar. Åker man på egen hand så är det viktigt att hålla sig uppdaterad så att man inte missar någon information.
Nu längtar jag ner, åker den 20 maj, behöver både sol, värme, god mat, god dryck, goda vänner och så den fantastiska grekiska atmosfären! Och inte att förglömma - den vackraste solnedgången i hela Grekland! Santorini kan slänga sig i väggen... :-)

/Eva
Svara med citat