Ämne: georgioupolis
Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-15, 16:10
Wottie Wottie är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Sv: georgioupolis

Hallå!
Jag har varit i Joppan några gånger. Senast bodde vi på romantika. Hotellet ligger med gångavstånd till allt. Hotellet består av flera byggnader vi hade lägenhet m markterass mot poolen. Rummen var enkelt utrustade. Poolen var liten med kallt vatten fanns några solsängar och parasoll också. Om ni går ner mot havet och tar höger i första korsningen finns en välsorterad butik som heter Millenium 2000. Inne i stan finns en annan butik som heter Annas. Den butiken har det mesta till skapliga priser. Stranden är av sand och ganska långgrund. Om det blåser mycket och det är röd flagg, gå mot piren och över bron. På andra sidan floden finns en liten strand som ligger lite skyddat. Vattnet är lite bräckt och inte så varmt som på Chania kusten pga floder som rinner ut i havet. Man kan hyra kanoter och paddla upp i floden och där kan man se bla sköldpaddor. Restauranger finns det gott om i Joppan. Jag kan rekommendera några: Ovanför torget ner mot floden ligger Paradise. Underbart hemlagad grekisk mat av mamman i familjen. Ner mot havet Georgias home cooking där kan man få riktig lamm kleftiko i smörgåspapper. Tycker man om pasta finns pork ala georgia också gott. Ovanför Georgias mitt emot kyrkan finns en toppen restaurang kommer inte ihåg namnet. Där har dom greklands godaste sofrito, kommer i lerkruka. I närheten finns det en restaurang som heter Valentinos där serveras hemlagad grekisk mat. Denna restaurang är välbesökt och priserna är bra. Vi åker till Joppan i aug men ska bo på hotell Nikos då vi inte ställer så höga krav på vårt boende. Hoppas ni får en toppen semester!
Svara med citat