Citat:
Ursprungligen postat av theresa
Tackar för dom vackra bilderna  verkar finnas en del fina gränder i karpathos också, har aldrig varit i kykladerna men vill gärna åka dit, men det verkar så bökigt med flyg å båt när man bara har en veckas semester, valde i år mellan karpathos och naxos, valde karpathos för att det är kortare transfer.
Men gränder är viktigare för mej än transfer, så det är därför jag undrar om jag gjort rätt val. I år blir det bara jag å min syster, vi lämnar våra repstektive hemma, dom älskar inte Grekland som vi gör, dags att åka själva.
|
Eftersom gränder är viktigt så är ju en möjlighet att offra någon dags strandliv till förmån för en tur på dagtid med besök i några av byarna på Karpathos. Det gör vi när vi besöker Karpathos, trots att vi är inbitna strandälskare. Där hittar du säkert en hel del mysiga gränder. Av det du skriver tolkar jag att även stränder är viktigt, och de går inte heller av för hackor på Karpathos.
Tror och hoppas att du genom resan kommer att tycka att det finns flera goda skäl att besöka Karpathos än längden på transfer.
Trevlig resa!

Mats