Citat:
Ursprungligen postat av Inger
Kommer inte dom uppgifterna fram om du påbörjar en bokning, en bit in i bokningen. Så gör det på Norwegian.
Inger
|
Jo det är säkert möjligt, men jag hade inte tålamod att sitta och knappa mig in i bokningssystemet för att få veta. Men tyvärr är det nog enda sättet att få koll på alla tillkommande avgifter som lågprisbolagen alltmer börjat köra med. Jag tycker ifs att det är OK på sådana tjänster/kostnader som man kan endera välja eller välja bort. Däremot är ju "obligatoriska avgifter" såsom bokningsavgift (se pianilss inlägg), bränsleavgift, passageraravgift mm enbart trams.
Citat:
Ursprungligen postat av pianilss
http://www.cimber.se/info-tjanster/i...%20priser.html
kolla denna länk så hittar du! 5 euro inrikes/9 euro utrikes vid förbokning annars 8 euro inrikes/15 euro utrikes.
Dem har också en serviceavgift när man bokar med dem (även över internet) på ngn hundralapp. Om man vill ha platser förbokade kostar det 50 dkk. Jag vet inte om man får sitta ihop annars????? 20 kg max med i alla fall. 8 kg handbagage. Står på deras hemsida.
Men annars kan man alltså rekommendera dem med andra ord - ni som åkt med dem? Inget strul? Det är så många flygbolag som gått i konkurs så jag är lite försiktig. Vågar ni?
|
Det var som jag anade ....... jag var för klantig i mitt sökande för att hitta det. (Det var kanske för sent på natten.) Med din hjälp var det ju hur enkelt som helst att hitta. Tack!
Jo visst ska man vara lite försiktig. Själv väljer jag också bort en del lågprisbolag av olika anledningar. Dock har jag hittills inte tvekat att åka med Cimber/Sterling. Vid ett enda tillfälle blev planet hem från Aten med Sterling ett par timmar försenat, men det kan ju hända alla bolag nån gång. De gånger vi åkt med dem har service och bemötande ombord varit OK.
Vad gäller konkursrisken är det ofta svårt att förutse. Inga bolag är ju särskilt pigga på att flagga om sådant i ett ev. krisläge. Då blir det ju per automatik en självuppfyllande profetia.
Citat:
Ursprungligen postat av dettis
Hej, jag åkte i april förra året med dem Norrköping-Köpenhamn-Aten och då fick jag betala 50DKK för vardera sträckan alltså 100DKK för enkel resa.
mvh dettis
|
Tack dettis! Har hittat priserna nu på C/S hemsida. Nya priser (något högre) gäller sedan i höstas.

Mats