Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-14, 17:07
mariamia61 mariamia61 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010
Standard Sv: Finast-Amorgos,Folegandros eller Symi

Amorgos är också min personliga favoritö. Vill du gärna bo hos Eleni så förboka redan nu, det är alltid fullbokat från mitten av juni. Eleni har verkligen den absolut finaste utsikten och att sitta på en av balkongerna och njuta av solnedgången är det inte mycket som kan överträffa!!! Jag har också bott flera gånger på Big Blue och en gång på Pension Anna som även de har strålande utsikt. Big Blue har renoverat alla sina rum nu men be om att få ett rum högt upp.

Vad gäller Folegandros är det också en fantastisk ö. Topp 3 på min lista! Jag bodde en natt på Fata Morgana juni förra året och fick då betala 75E för ett fint dubbelrum med drömutsikt. Vi prutade ner priset från 90E! Gick sen runt i Chora och hörde oss för om boende och hamnade på Anemoussa som jag också verkligen vill slå ett slag för. Visst, Fata Morgana är ett snäpp bättre ,men den höga prisskillnaden är totalt omotiverad. Vi bodde lyxigt på Anemoussa för 45€ natten. Vi hade det minsta rummet och bodde på bottenvåningen men hade en jättefin liten uteplats med ett träd där vi satt i skuggan och bara njöt hela dagarna!!! Vi hade kunnat få ett rum på andra våningen men det var varmt och vi ville verkligen sitta under det där trädet. Om du googlar på anemousahotel så hittar du deras hemsida och kan se bilder bl a på "vår" uteplats med det lilla trädet. Rummen är mycket fräscha och otroligt välstädade. Frukost på terassen med vidunderlig utsikt kostar 8€ har jag för mig. Den var bra, helt OK och lite till. Vill du bo med den ultimata utsikten, nästan hängande ut över klippkanten ska du höra med hotell Kastro, ligger inne i det gamla kastrot och är otroligt häftigt att bo på, men min budget tillåter inte att bo där mer än en natt! Se till att du får rum mot havet annars är det ingen vits med att bo där. men som sagt, hotell Anemoussa är ett av de bästa boendena på Folegandros och prisvärt, lyx för liten peng!!!

Mia
Svara med citat