Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-12, 22:34
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007
Standard Sv: Bokat till Skopelos

Hej!
Kul att höra ifrån dig. Grattis till valet av ö, Karpathos. Vi har ju varit där 2 ggr och var faktiskt sugen på att åka tillbaka dit i år igen. Vi valde alltså mellan dessa två öar, men det får bli Karpathos nästa år istället.
Karpathos är verkligen underbart, svårt att beskriva varför. Staden Pigadia är absolut inte lika vacker som Skopelos stad, men man bli så förtjust i den i alla fall. Själva ön är lika vacker som Skopelos och det finns många fina stränder och byar att besöka. Hyr moppe och ta er runt. Jag har massor med tips på det vi tyckte var mysigt om du vill ha. Staden är så mysig på kvällarna, massor av restauranger med underbar mat. Stranden i staden var vi aldrig på, såg ut som stranden i Skopelos stad. Men det finns som sagt underbar stränder att besöka. Vägarna på Karpathos är dramatiska, brant och är man höjdrädd som jag så tar det några dagar att vänja sig att sitta bak på moppen. Eller när man åker buss till stranden Apella, då ligger man ner i makens knä och blundar. Men jag skulle mer än gärna göra allt det där igen. Vart ska ni bo och vilka åker ni med? Skriv om du vill ha mer tips och ideér. Om ni var nöjda med Skopelos så kan jag nog lova att ni blir nöjd med Karpathos.
Att ta ut Jannes e-guid över Karpathos är ett måste, den är toppen.

Hör av dig om du vill ha lite konkreta tips på öar och stränder.
mvh
ElisabethK
Svara med citat