Sv: Resebyråer varnar för dödsmaneter
Bang Tao är mycket fint tror säkert att ni skulle trivas där Marianne. Den långa sandstranden inbjuder till härliga promenader och vattnet är klart och fint. Efter stranden finns enkla serveringar där borden flyttas upp och ner beroende på om det är låg eller högvatten. Det är ställen där man kan gräva ner tårna i sanden och titta på havet. Vi bodde på Sunwing som i princip ligger på stranden. Mycket fint ställe och bekvämt när man reser med två små barn. Minsta barnbarnet sa idag att "jag vill inte bo här utan i Thai. Han är inte två än och förstår nog inte riktigt vad det innebär att resa. En dag på stranden satte han full fart efter en liten elefant som kom förbi med sina skötare. Mycket nytt för en liten.
Vi åkte en dag till Surin där jag bodde för några år sedan och det var ingen positiv utveckling som den orten genomgått. Stranpromenaden var igenbyggd och solstolar täckte hela den fina sandstranden. Det är mycket glesare mellan stolarna i Bang Tao.
Jag gillade Kata som jag besökte 2009 och Ko Lanta där jag var i feb i år men Bang Tao är kanske min favorit.
Eva
|