Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-01, 08:30
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Vilken ö först?

Jag vet att du är en av dem som bara har negativt att säga om Santorini, Eva, men i Oia finns det inga fyrhjulingar och är inte skitigt....inte inne i Fira heller, däremot finns det en del fyrhjulingar i utkanten. Jag har inte varit i alla byar och det finns sannolikt fler som är lika vackra som Oia. Jag har varit i Kamari och tyckte inte det var skitigt där heller, däremot är det mycket turister där, liksom i Fira, men turist är man ju själv. Krimskrams finns överallt dit turister kommer.

Det är också skillnad på om man kommer i augusti eller i maj, men det är ju inte unikt för Santorini.
Jag är inte så förtjust i den svarta sanden, men jag åker inte till Santo för att bada precis, utan för att njuta av den speciella atmosfären som bl.a. finns i Oia.

Inte utan anledning beskrivs Santorini av många som världen vackraste ö. Santorini ÄR jättevackert och det är såklart därför så många åker dit!
Jag var där 2007, vad som hänt sedan dess vet jag inte, men det lär jag få se när jag ska dit i april 2011.

Jag tycker också mycket om Folegandros, men jag kan inte tänka mig att jämföra Fol med Santo, det är två helt olika slags öar och båda är sagolikt vackra!

Till alla som undrar om det är värt att tillbringa x antal dagar på Santo, vill jag säga...åk dit och bilda dig din egen uppfattning. Jag älskar Santorini och det var just där jag blev "kär i Grekland"
Svara med citat