Citat:
Ursprungligen postat av Ben
Nästan alla säger att man inte ska vara på Santorino för länge, vad är det som gör att ni säger så+
Vi hade tänkt vara där tre nätter, är det för många?
|
Nej, nästan alla säger inte så, men vissa är väldigt negativa, men de har nog varit på fel ställen eller missat guldkornen. En del tycker det är turistiskt där, men det tycker inte jag, inte om du är på rätt platser och på rätt tid. Vad som är turistiskt finns det många varianter och tyckande om, men turist är man ju iaf.

Lyssna inte för mycket på det negativa, Santo är underbart och jag tycker att du ska åka dit och bilda dig din egen uppfattning om ön. Den ligger på topp 5-listan hos mig! Jag är inte ensam, många här tycker Santo är underbart!

Vad man vill göra har stor betydelse för hur man uppfattar ön, är man ute efter vita sandstränder så blir det inte riktigt samma känsla på en svart lavastrand, men vissa gillar det. Är man ute efter fina vyer och vita sockertoppshus med blå dörrar, vinprovning i solnedgången, vandring utmed kraterkanten och en avstressande miljö har man hamnat helt rätt!

Googla på Oia och/eller Santorini, på bilder, så får du en ganska bra uppfattning om du gillar det du ser eller inte
Åker man i högsäsong och tillbringar tiden uteslutande i Kamari och Fira så är det en helt annan upplevelse än att komma i för- och eftersäsong och ta sig upp till Oia, som är min favorit, men även Fira är fint. Andra kan säkert berätta för dig vilka fler platser på Santo som också är mycket fina, för jag har själv en hel del kvar att upptäcka på Santo. Jag tänker göra en öluff i april 2011 med att först åka till Santo x antal dagar och sen ta mig till Amorgos för att vandra/promenera och uppleva påsken där, sannolikt blir det ett par tre dagar till på Santo efter Amo.
3 dagar på Santorini är absolut inte för mycket!!
Yanna